76

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2016

Sov väldigt många timmar idag

Av 76 - 27 oktober 2016 21:41

Efter mitt andra pass att jobba natt som var natten till idag, så kom jag i säng så fort jag kom hem innanför dörren klockn 08:00!

De sista timmarna på morgonen så fick jag ta mig två Alvedon för att jag hade sån huvudvärk, men det ville inte riktigt gå om...utan när jag kom hem så blev det sängen direkt efter att ha kissat o borstat tänderna.

Detta var en hektisk NATT, utan dess like...jag var ensam sjuksyrra på avdelningen o hade patienter som behövde både det ena och andra...och endel som inte kunde sova, för att de kanske inte hade skött magen på ett bra tag o då vet man ju att man kan få jätteont i magen!

Och endel har varit dåliga i magen så de har kräkts, eller haft andra symtom.


Men jag somnade iallafall på två röda imorse, och sen sov jag alltsomallt i 10-11 timmar. Hade ställt mobilens alarm på klockan 16:00, för jag tänta att ställer jag den så dags...då har jag ju sovit mina 8 timmar!

Men jag vaknade inte av att den ringde o spelade, utan jag vaknade klockan 19:15 ungefär. Och då var jag verkligen jättekissnödig o flög upp ur sängen för att inte kissa ner mig.

Sedan dess har jag inte gjort många knop, slappat i soffan framför TV:n o käkat spaghetti & köttfärssås, och lite morotsstavar.

Och därefter så har jag druckit tre STORA muggar te oxå framför TV:n!


Jag undrar hur det kommer att gå o jobba imorgon, för då jobar jag från 13:30 till 21:30! Men sedan är jag ledig i helgen och då ska jag få vara hos mina älskade föräldrar.

Åååh guuuud vad jag längtar, har inte varit hos dem nu på tre veckor, för jag har jobbar SÅ sjukt mycket o varit sjuk en vända oxå (då var jag kass i magen, fast ingen magsjuka...även om jag kräktes o höll på från bägge håll i 1 dygn). Försökte käka lite emellanåt, men det var inte länge jag fick behålla det...

Så imorgon kväll kommer mamma och hämtar mig på jobbet, så slipper jag ta bussen.


Det kommer bli sååå mysigt att få rida o sköta om hästarna. Men det får jag ju ta på lördag, hehe!


Nähä, nu kommer jag gå o lägga mig och hoppas på att jag somnar o kan sova hela natten.



Usch jaaa, det måste tas en eller två Alvedon(er)...för nu kom huvudvärken tilllbaka igeeen med dunder o brak!




Ha det BRA & sovgott alla!



/Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 76 - 31 oktober 2016 09:43

Ajajaj, jag fick grymt ont i halsen igår och var fortfarande hemma hos mamma o pappa. Åååh, dendär halsondan kom som ett brev på posten...så typiskt, för det river även i halsen idag o jag hade feber imorse med då jag vaknade. Så det fick bli att r...

Av 76 - 29 oktober 2016 13:03

Japp, nu denhär helgen då jag är ledig från jobbet så kom mamma o hämtade mig igår kväll på jobbet efter mitt jobbpass. Vi var väl hemma vid 22:00, och jag var verkligen supertrött då jag kom ingenom dörren här hemma hos mamma & pappa. Ett sjukt ...

Av 76 - 26 oktober 2016 23:39

Japp, just nu så jobbar jag mitt andra nattpass på raken. Och just nu är det lugnt, så därför kan jag faktikst sitta här o uppdatera min blogg lite. Vad har hänt sedan sist då? Joo, idag så har jag ju sovit o somnade väl såfort jag kom hem efter na...

Av 76 - 20 oktober 2016 23:52

Nu vet jag inte vad jag kommer att skriva om just nu, för jag måste gå o lägga mig...alldeles försent att vara uppe nu när jag ska börja jobba klockan 6:45 imorgon-bitti! Men jag skriver nog mer om mig själv imorgon efter jobbet.   Ha det bra &...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards